Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Visar resultat 1 till 10 av 16

Ämne: Ok att jobba s hr mnga timmar?

Ok att jobba s hr mnga timmar?

Har assistans dygnet runt vilket innebr att arbetspassen r frlagda till heldag, kl. 07.00-21.00 eller vaken natt, kl. 21.00-07.00.

Vi har ju en arbetslagsstiftning och arbetar 8 timmar p ett ungefr men i detta yrke ska vi jobba 14 timmar?

Jag har arbetat liknande pass med vrdtagare s krvande att man knappt ens lyckats kissa fr at vrdtagaren/brukaren ropar hela tiden och ber om saker gjorda.

Medlem Tinas avatar
    Reg.datum
    nov 2002
    Jag r
    Annat
    Blogginlgg
    5

Sv: Ok att jobba s hr mnga timmar?

Enligt ATL r det mjligt att jobba sna pass om schemat lggs p rtt stt, men olmpligt om det r som du beskriver. Man mste f skta om sig sjlv ocks.
    En bra lgn kan g frn Bagdad till Konstantinopel, medan sanningen letar efter sina sandaler...

Det r allts s att den som jobbar som personlig assistent inte kan ha barn eller husdjur? Man har gtt tillbaka till pigstatus??

OK, man kan vlja att inte ta sna jobb, men ska verkligen det vi avtalat om i alla r ssom en arbetsdags lngd sttas helt ur spel?

Medlem
    Reg.datum
    nov 2007
    Jag r
    Personlig assistent Arbetsledare

Citat Ursprungligen postat av Vilse Visa inlägg
    Det r allts s att den som jobbar som personlig assistent inte kan ha barn eller husdjur? Man har gtt tillbaka till pigstatus??

OK, man kan vlja att inte ta sna jobb, men ska verkligen det vi avtalat om i alla r ssom en arbetsdags lngd sttas helt ur spel?
    Svrt att ta dig p allvar d det inte klart framgr om du r brukare eller assistent?
    Kan vi ta den biten frst?
    "Var grna avundsjuk! Inget jag har ensamrtten p" ---Folke Andersson---
    http://www.foashemsida.nu

Medlem
    Reg.datum
    maj 2012
    Jag r
    Assistansberttigad