Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Visar resultat 1 till 10 av 15

Ämne: Lön???

Medlem
    Reg.datum
    jan 2011
    Jag är
    Personlig assistent

Lön???

Hej,
    jag är ny här på forumet. Jag jobbar som personlig assistent, heltid sedan ett år tillbaka, innan det så jobbade jag i 2 månader under 2008 (samma brukare hela tiden, men 2 olika assistansbolag)

2008 hade jag 100 kr/tim (första bolaget)
    sedan 2010 så har jag höjt min lön från 128 kr/tim till 135kr/tim. (ett annat bolag)

Jag är bara nyfiken på hur mycket man egentligen kan ha i timlön som personlig assistent, hur mycket utrymme för lön finns det i schablonbeloppet.

Moderator Morticias avatar
    Reg.datum
    apr 2008
    Jag är
    Assistansberättigad Arbetsledare
    Blogginlägg
    29

Sv: Lön???

Är din lön (135 kr) inkl semesterersättning, ob? Är den det så är den inte särskilt hög.
    Är den exkl semesterersättning och ob så har du bra lön i förhållande till många andra PA.

Det är mycket assistansersättningen (258 kr per timme 2011) ska räcka till.
    Förutom lönen, semesterersättning, OB-ersättning och socialaavgifter, försäkringar.
    Och ersättningen räcka till utbildning, omkostnader, arbetsmiljöinsatser, administration, introduktionslöner, uppsägningslöner och säkert en del till.

Om den assistansberättigade man jobbar hos inte har assistans på ob-tid, inte har behov att PA utbildas, inga höga omkostnader i samband med resor etc. Så kan man ha högre lön än om man jobbar hos en som reser mycket, som satsar mycket på utbildning för PA etc.
    Life is a strange thing, just when you think you learned how to use it, it’s gone...
    [Shakespear’s Sister]
    www.morticia.se

Medlem
    Reg.datum
    jan 2011
    Jag är
    Personlig assistent

exkl. sem.ers och OB är det

Tack för svaret Ja det är en hel del beloppet skall räcka till

Citat Ursprungligen postat av missim Visa inlägg
    exkl. sem.ers och OB är det

Tack för svaret Ja det är en hel del beloppet skall räcka till