Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Visar resultat 1 till 10 av 15

Ämne: Lön???

Medlem
    Reg.datum
    jan 2011
    Jag är
    Personlig assistent

Lön???

Hej,
    jag är ny här på forumet. Jag jobbar som personlig assistent, heltid sedan ett år tillbaka, innan det så jobbade jag i 2 månader under 2008 (samma brukare hela tiden, men 2 olika assistansbolag)

2008 hade jag 100 kr/tim (första bolaget)
    sedan 2010 så har jag höjt min lön från 128 kr/tim till 135kr/tim. (ett annat bolag)

Jag är bara nyfiken på hur mycket man egentligen kan ha i timlön som personlig assistent, hur mycket utrymme för lön finns det i schablonbeloppet.

Moderator Morticias avatar
    Reg.datum
    apr 2008
    Jag är
    Assistansberättigad Arbetsledare
    Blogginlägg
    29

Sv: Lön???

Är din lön (135 kr) inkl semesterersättning, ob? Är den det så är den inte särskilt hög.
    Är den exkl semesterersättning och ob så har du bra lön i förhållande till många andra PA.

Det är mycket assistansersättningen (258 kr per timme 2011) ska räcka till.
    Förutom lönen, semesterersättning, OB-ersättning och socialaavgifter, försäkringar.
    Och ersättningen räcka till utbildning, omkostnader, arbetsmiljöinsatser, administration, introduktionslöner, uppsägningslöner och säkert en del till.

Om den assistansberättigade man jobbar hos inte har assistans på ob-tid, inte har behov att PA utbildas, inga höga omkostnader i samband med resor etc. Så kan man ha högre lön än om man jobbar hos en som reser mycket, som satsar mycket på utbildning för PA etc.
    Life is a strange thing, just when you think you learned how to use it, it’s gone...
    [Shakespear’s Sister]
    www.morticia.se

Medlem
    Reg.datum
    jan 2011
    Jag är
    Personlig assistent

exkl. sem.ers och OB är det

Tack för svaret Ja det är en hel del beloppet skall räcka till

Citat Ursprungligen postat av missim Visa inlägg
    exkl. sem.ers och OB är det

Tack för svaret Ja det är en hel del beloppet skall räcka till
    Ja du bor i assistansföretagens Mecka och kan välja och vraka bland jobben. Grattis till lönen! Du verkar vara en uppskattad assistent. Det är inte många assistenter här som kan säga att de har 135 kr i lön exkl.
    <> Pacta sunt servanda <>

vad företaget är att .. Jag skulle älska att arbeta för dem ... vad jag har nu är 118 utan semesterersättning ..

Om du inte vill säga här skicka mig ett privat meddelande ....

Avstängd
    Reg.datum
    nov 2010
    Jag är
    Annat

Fråga Sv: Lön???

Citat Ursprungligen postat av Titti Visa inlägg
    Ja du bor i assistansföretagens Mecka och kan välja och vraka bland jobben. Grattis till lönen! Du verkar vara en uppskattad assistent. Det är inte många assistenter här som kan säga att de har 135 kr i lön exkl.
    Varför är Örebro assistansföretagens Mecka, och varför påstår du att det är lättare att välja jobb och få bra betalt där?

Citat Ursprungligen postat av tammy22 Visa inlägg
    vad företaget är att .. Jag skulle älska att arbeta för dem ... vad jag har nu är 118 utan semesterersättning ..
    Jag skulle också vilja veta vilket företag det är (annars undrar man ju om det är sant), begriper inte varför man ska vara så hemlig med sånt. Snålt att inte dela med sig av information till sina kollegor tycker jag.

118:-/tim är inte mycket, men trots det ganska högt för en assistent . Vad är det nu Försäkringskassan rekommenderar som meddellön nu för tiden?

Medlem
    Reg.datum
    feb 2011
    Jag är
    Personlig assistent

Hej,
    jag är ny här på forumet. Jag jobbar som personlig assistent, heltid sedan ett år tillbaka, innan det så jobbade jag i 2 månader under 2008 (samma brukare hela tiden, men 2 olika assistansbolag)

sedan 2010 så har jag höjt min lön från 128 kr/tim till 135kr/tim. (ett annat bolag)

Jag är bara nyfiken på hur mycket man egentligen kan ha i timlön som personlig assistent, hur mycket utrymme för lön finns det i schablonbeloppet.
    Det tyckte jag var en bra lön.
    Själv ligger jag på 115 kr exl ob och semester, samma bolag sen 3 år tillbaka.

Hej,

Du kan va nöjd. Själv jobbar jag för kommun och har 115 Kr och i privat 117Kr

Medlem
    Reg.datum
    jan 2011
    Jag är
    Personlig assistent

Inget hemligt alls, jag jobbar för "assistans kompetens"

Information om detta ämne

Users Browsing this Thread

Det är för närvarande 1 användare som läser detta ämne. (0 medlemmar och 1 gäster)

Etiketter för detta ämne.

Bokmärken

Regler för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •