Personlig Assistent .com - Mötesplatsen för personliga assistenter

Go Back   Personlig Assistent .com > Diskussioner om personlig assistans > Anställningsvillkor

Anställningsvillkor Diskussioner om anställningsformer, löner, o-tillägg, arbetstider ...

Reply

Thread Tools
Old 08-02-2010, 13:49
Lotta's Avatar
Lotta Lotta is offline
Medlem

Annat
Vad innebär pedagogisk måltid i mitt kontrakt?

Jag har inskrivet pedagogisk måltid i mitt kontrakt (KFO). Vad innebär det?
Jag tar alltid med mig egen mat, borde jag få äta gratis?
Min brukare är helt privat, en släkting har startat eget företag.
Reply With Quote
Old 08-02-2010, 14:15
Pär's Avatar
Pär Pär is offline
Moderator

Annat
Sv: Vad innebär pedagogisk måltid i mitt kontrakt?

Quote:
Originally Posted by Lotta View Post
Jag har inskrivet pedagogisk måltid i mitt kontrakt (KFO). Vad innebär det?
Jag tar alltid med mig egen mat, borde jag få äta gratis?
Min brukare är helt privat, en släkting har startat eget företag.
Hej Lotta och Välkommen till forumet!

Istället för att skriva en lång text i ämnet så kan du läsa denna tråd , och denna samt detta inlägg.

Hoppas länkarna ger dig svar på dina frågor. Om något är oklart kan du alltid ställa nya frågor här.
Reply With Quote
Old 09-02-2010, 16:35
Tea's Avatar
Tea Tea is offline
Medlem

Annat
Sv: Vad innebär pedagogisk måltid i mitt kontrakt?

Kostnaden för pedagogisk måltid betalas av omkostnadspengen i assistansersättningen och ska inte inkränkta på brukarens inkomst.
En del familjer är dumsnälla och bjuder PA oftast på mat och betalar ur egen ficka.
Old 04-03-2010, 13:33
Lotta's Avatar
Lotta Lotta is offline
Medlem

Annat
Arg Sv: Vad innebär pedagogisk måltid i mitt kontrakt?

Tack för svar! (sent omsider)

Som jag begriper det borde jag få äta gratis på jobbet och kostnaden för detta dras som ass. omkostnad. Jag är inte intresserad av några allmosor och tar gärna med mig min egen mat, men nu står det ju faktiskt inskrivet i mitt avtal. Brukaren är senil och blir förvirrad om vi äter olika mat. Jag har löst det så att jag tar med mig mat som jag lagar varannan gång, tar av brukaren varannan.

Är det någon som har någon aning om vad det är för summor som gäller. Ringde till Skatteverket men blev bortkopplad efter att ha suttit i en lååång tel kö.

Min misstanke är att den snälle omtänksamme släktingen drar av sin egen mat på detta sätt.

Det höll på att bränna slut i skallen på mig då jag möttes av attityden att jag är lite jobbig, när jag påpekade att OB-ersättningen faktiskt höjdes 1 juli 2009.
Släktingen har mycket upprört berättat om en tidigare ass som stulit pengar av brukaren. Tanken att h*n stjäl min dotters godispengar när h*n inte betalar ut rätt OB har dock inte föresvävat släktingen. Jag har själv varit egen företagare i nästan 20 år och är ganska chockskadad över att se hur lättvindigt "Farbror Statens" pengar går till helt andra saker än vad de borde. Nämligen assistansen, eller?
Reply With Quote
Reply

Bookmarks

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Thread Tools

Posting Rules