Personlig Assistent .com - Mötesplatsen för personliga assistenter

Gå tillbaka   Personlig Assistent .com > Övriga forumkategorier > Funktionsnedsättning

Funktionsnedsättning Funktionsnedsättning, tillgänglighet, hjälpmedel för personer med funktionsnedsättning.

Svara

Ämnesverktyg
Gammal 2010-02-08, 12:38
LTU-studenter LTU-studenter är inte uppkopplad
Medlem

Studerande
Reg.datum: feb 2010
Tips, synpunkter på arbetsstol

Vi är ett gäng studenter som arbetar med vårt slutprojekt på civilingenjörsutbildningen i Teknisk design. Vi ska utveckla och förbättra en arbetsstol. Vi vill att den ska fungera väl funktions- och ergonomimässigt, men också smälta in i hemmiljön bättre än vad många av dagens arbetsstolar gör.

Nu i början av projektet vill vi gärna få in synpunkter, tips, kommentarer kring arbetsstolar. Det kan vara vad ni tycker om utseende, funktioner som fungerar bra/dåligt eller liknande. Det kan vara vad som helst. Det är nyttigt eftersom vi själva inte har den erfarenheten som en användare har.

Vi är tacksamma för svar
Svara med citat
Gammal 2010-02-08, 17:24
Teas avatar
Tea Tea är inte uppkopplad
Medlem

Annat
Reg.datum: feb 2008
Sv: Tips, synpunkter på arbetsstol

Jag har skaffat mig en arbetsstol, Rh stol, som är några månader gammal. Den har många finesser men sitsen vickar lite åt sidorna och ballongen, som man pumpar in luft med, klibbar ihop sig. Jag har lämnat in en reklamation och endast en ny ballong kom per post. Stolen kostar ca 7000 kr och är från Scandinavian Business Seating AB, Nässjö. F.ö. är det en mycket bra och vacker arbetsstol men jag undrar varför sitsen vickar och ballongen klibbar ihop sig.
Gammal 2010-02-17, 12:09
Medlem

Studerande

Tack för svar! Vi ska kolla lite på det... Vi håller fortfarande på att samla information så vi tar gärna emot fler kommentarer!
Svara med citat
Gammal 2010-02-22, 00:05
G-man G-man är inte uppkopplad
Moderator

Annat
Reg.datum: jul 2006

Lite svårt att hitta på nå nytt på en arbetsstol...

Vad sägs om koppar eller silverplätterade justerreglage? De är bakteriedödande och jag gissar att det är en yta som inte torkas ren så ofta...
Svara med citat
Gammal 2010-03-08, 19:44
Teas avatar
Tea Tea är inte uppkopplad
Medlem

Annat
Reg.datum: feb 2008

För några år sedan skaffade jag mig en arbetsstol från Jusk, kostade runt 1000 lappen. Den var utformad efter kroppen och skön att sitta i. Efter att många tunga personer har använt den (kroppsbyggare) har ryggen gett med sig och när man sätter sig i den, så far man väldigt mycket bakåt.

Jag längtar efter en sadelstol, som ger stöd i stående ställning. Har ett skrivbord som jag kan köra upp och ner. Jag får ont i höfterna om jag sitter för länge och speciellt vid månadsskiftet måste jag sitta mycket och skriva en mängd rapporter. Det blir träigt och träligt.

Tacksam för tips om bekväma sadelstolar! Jag väntar med spänning på svar!
Gammal 2010-03-24, 13:43
Medlem

Studerande

Nu är vi färdiga med förstudien och ska börja utforma den nya arbetsstolen. Tack för alla svaren!
...har tyvärr inget bra tips på någon sadelstol till dig Tea..
Svara med citat
Svara

Bokmärken

Taggar
arbetsstol, design, ergonomi

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:20.

CL Assistans